WATERCOLOURS IN THE RAIN
REVIEW IN:
The band started in 1993 as a
kind of Art Project.Saxophonist and Singer Jörg Krüger, who started
up with opening Art Exhibitions in which he played solo Saxophone,
at a later stage it developed to a Guitar and Saxophone duo. The
Guitarist Olaf Pinnow with his vast experimental sounds and the
spacey Saxophone lines quickly got the Berlin Art scene to really
take notice Through this came invitations for the Duo from well
known Artists such as Ernst Fuchs ,Otmar Alt, Gustavo,Gottfried
Helnwein and Udo Lindenburg to perform in their Exhibitions. It
was in 1996 at an Art exhibition of the painter Ernst Fuchs was
were they met the percussionist Singer - Composer Ayo Nelson-Homiah
who was interested in what the duo was doing.
After a small conversation one felt that the musicians were in
search of new music. Up tempo African rhythms flowing saxophone
lines as well as rich experimental
guitar chords, gave the music it´s own language.The individuality
and expressions as well as the easy flowing compositions were
always present in the songs from the Band, the best way to discribe
the style is Jungle Space Crossover.In 1998 the band extended
it´s formation with the bass player Matthias Reiche and the Drummer
Christoph Wegener.The band also won a few Music competitons and
now performs regular live gigs in some of the best clubs and venues
in the City.The band supported big names like Jocelyn.B.Smith,
Heroes Del Silencio,. and the Dissidenten. During the 1998 Stones
( Bridges To Babylon ) tour, Mick Jagger was given a demo cd titled
Mondays, and according journalist was very impressed.This is the
first album from Watercolours in which it presents atmosphere,breakbeats,
ballads, and nice African percussion with instrument such as the
Powerful Djembe.
Die Band startet 1993 als
eine Art Kunstprojekt. Saxophonist und Sänger Jörg Krüger, de
bei vielen Ausstellungseröffnungen Solo-Saxophon spielt, entwickelt
eine Avantgarde-Performance für Gitarre und Saxophon. Die experimentellen
Räume und Sounds des Gitarristen Olaf Pinnow, sowie die lyrisch
spacigen Saxophonlinien, lassen die Kunstszene in Berlin schnell
aufhorchen. Bekannte Künstler wie Ernst Fuchs, Ottmar Alt, Gustavo,
Gottfried Helnwein oder auch Udo Lindenberg engagieren das Duo
für ihre Ausstellungen. Auf einer Vernissage des Wiener Malers
Ernst Fuchs lernt man 1996 den afrikanischen Percussionisten Ayo
Nelson-Homiah kennen, der sich sehr für die Musik des Duos interessiert.
Ein neues interessantes Zusammenspiel entsteht. Neue rasante,
afrikanische Rhythmen, fließende Saxophonlinien sowie eine experimentelle
und satte Gitarre geben der Musik eine eigene Sprache. Eigenwilligkeit
und Ausdruck sowie Leichtigkeit und impulsive Kraft strömen aus
den Songs der Band. Eine Art JUNGLE SPACE CROSSOVER kennzeichnet
diesen Sound am besten. 1998 erweitert sich die Formation mit
dem Bassisten Matthias Reiche und dem Schlagzeuger Christoph Wegener.
die Band gewinnt einige Musik-Wettbewerbe und spielt jetzt viel
live und das in den besten Clubs Berlins. Offen saugen die Musiker
alle neuen Einflüsse ein und sprudeln sie mit wildem, rhythmischen
Schwung in einer mitreissenden Live-Performance wieder aus. Berlins
Musikkritiker reagieren enthusiastisch. Supports u.a. für Heroes
del Silencio, Jocelyn B. Smith, Dissidenten. Durch einen glücklichen
Zufall gelingt es sogar Mick Jagger, im Rahmen der Bridges of
Babylon-Tour 1998 auf die Band aufmerksam zu machen. Er hört die
Promo-CD Mondays und ist begeistert (journalistisch belegt). Mit
dem nun vorliegenden 1. Album: NEW THING gelingt der Band ein
eigenständiges und eindrucksvolles Debüt. Ungeheurer Sinn für
Atmosphäre, Breakbeats, balladeske Momente, kraftvolle, energiereiche
Passagen und treibende, luftige Percussion gehen organisch ineinander
über.
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